Τι είναι η Black Friday; Πωλήσεις και τάσεις

Η Black Friday στην Ελλάδα είναι στις 23 Νοεμβρίου 2018, την τελευταία Παρασκευή του Νοεμβρίου. Παραδοσιακά είναι η πιο δραστήρια μέρα για ψώνια επειδή τότε ξεκινάει η περίοδος των διακοπών. Αυτή η περίοδος είναι πολύ σημαντική για την οικονομία επειδή περίπου το 30% των ετήσιων λιανικών πωλήσεων λαμβάνουν χώρα ανάμεσα στην χρονική περίοδο από την Black Friday μέχρι τα Χριστούγεννα σε πολλές χώρες. Κάτι ανάλογο περιμένουμε για την Black Friday στην Ελλάδα. Για μερικά καταστήματα, όπως τα κοσμηματοπωλεία, το ποσοστό είναι ακόμα μεγαλύτερο, φτάνοντας ακόμα και το 40%.

Στατιστικά Πωλήσεων την Black Friday

Η Black Friday θεωρείται ακόμα η πιο εμπορική μέρα για τα καταστήματα.

Το 2017, ο αριθμός των ανθρώπων που επισκέφτηκε τα καταστήματα την Black Friday και την γιορτή των Ευχαριστιών έπεσε κατά 4% σε σχέση με το 2016. Μερικά καταστήματα λιανικής μελέτησαν τα βίντεο από τις κάμερες ασφαλείας στα καταστήματα για να μετρήσουν τους πελάτες.

Το 2016, υπήρχαν 101.7 εκατομμύρια άνθρωποι που αψήφησαν το μεγάλο πλήθος. Αυτό σημαίνει περισσότερα από τα 74 εκατομμύρια του 2015. Η δεύτερη μεγαλύτερη μέρα ήταν το Σάββατο, όταν 64 εκατομμύρια άνθρωποι πήγαν στα μαγαζιά. Μόνο 33 εκατομμύρια άνθρωποι ψώνισαν την Κυριακή. Ο μικρότερος αριθμός, 29 εκατομμύρια, άφησαν τα σπίτια τους για ψώνια την Ημέρα των Ευχαριστιών. Συνολικά, 137 εκατομμύρια άνθρωποι πήγαν στα καταστήματα αυτές τις τέσσερις μέρες το Σαββατοκύριακο της Black Friday. Αυτό είναι πάνω από ένα τρίτο από τα 102 εκατομμύρια του 2015.

Το 2017, οι διαδικτυακές πωλήσεις αυξήθηκαν κατά 18%, σύμφωνα με το Adobe Systems Inc. Οι πωλήσεις έκαναν ρεκόρ με $7.9 δισεκατομμύρια. Το 40% αυτών των αγορών έγιναν μέσω κινητών τηλεφώνων. Η εταιρεία που κάνει έρευνα της αγοράς, η Criteo, είπε ότι υπήρχε μια αύξηση 29% τον τελευταίο χρόνο.

Στατιστικά Πωλήσεων την Black Friday

Στατιστικά Πωλήσεων Την Περίοδο των Διακοπών

Η Black Friday αποτελεί μέρος της εορταστικής περιόδου αγορών.

Αυτό περιλαμβάνει τον Νοέμβριο και τον Δεκέμβριο, σύμφωνα με την Εθνική Ομοσπονδία Λιανικού Εμπορίου. Εδώ είναι τα στοιχεία λιανικών πωλήσεων ατ τελευταία 15 χρόνια. Η μέση ετήσια αύξηση είναι 2.5%, χάρη στην απότομη μείωση κατά 4.6% το 2008. Πριν την οικονομική κρίση του 2008, για δέκα χρόνια η μέση ετήσια αύξηση ήταν 3.5%.

Χρονιά   Χρήματα που ξοδεύτηκαν από κάθε αγοραστή   Συνολικά χρήματα που ξοδεύτηκαν   Ποσοστιαία αύξηση 
2002   N.A.   $416.4 δισεκατομμύρια    2.1%
2003   N.A.   $437.6 δισεκατομμύρια    5.1%
2004   N.A.   $467.2 δισεκατομμύρια    6.8%
2005   $734.69   $496.2 δισεκατομμύρια    6.2%
2006   $750.70   $512.6 δισεκατομμύρια    3.2%
2007   $755.13   $525.9 δισεκατομμύρια    2.7%
2008   $694.19   $501.7 δισεκατομμύρια   -4.6%
2009   $681.83   $503.2 δισεκατομμύρια    0.2%
2010   $718.98   $529.4 δισεκατομμύρια    5.2%
2011   $740.57   $553.8 δισεκατομμύρια    4.6%
2012   $752.24   $568.7 δισεκατομμύρια    2.6%
2013   $767.24   $584.1 δισεκατομμύρια    2.9%
2014   $802.45   $608.0 δισεκατομμύρια    5.0%
2015   $805.65   $626.1 δισεκατομμύρια    3.2%
2016    $935.58   $655.8 δισεκατομμύρια    3.6%
2017   $967.13   $682.0 δισεκατομμύρια    4.0%

Black Friday Προσλήψεις

Η έρευνα της ΕΟΛΕ ανέφερε ότι τα καταστήματα προσέλαβαν από 500.000 μέχρι 550.000 εποχιακούς υπαλλήλους το 2017. Αυτό το νούμερο είναι μικρότερο από το ρεκόρ των 764.750 υπαλλήλων που προσλήφθηκαν το 2013. Τουλάχιστον δεν είναι τόσο άσχημα όσο οι 263.820 υπάλληλοι που προσλήφθηκαν το 2008.

Black Friday Πωλήσεις και Προσφορές

Οι καλύτερες ευκαιρίες της Black Friday, αναπάντεχα, δεν είναι την Black Friday. Πολλά καταστήματα, συμπεριλαμβανομένου του Amazon, έχουν προσφορές πριν την Black Friday. Ο ανταγωνισμός φέτος είναι τόσο έντονος που τα καταστήματα βρίσκουν καινούριες ιδέες για να πάρουν τα χρήματα σας.

Έρευνες αποκαλύπτουν ότι οι περισσότερες ευκαιρίες για τα ηλεκτρονικά ξεκινούν στις αρχές Νοεμβρίου.

Η καλύτερη μέρα για Χριστουγεννιάτικη διακόσμηση είναι στις 22 Νοεμβρίου. Οι εκπτώσεις είναι 23% κατά μέσο όρο. Η καλύτερη μέρα για παιχνίδια είναι η μέρα πριν των Ευχαριστιών.

Οι περισσότερες προσφορές κορυφώνονται την εβδομάδα πριν των Ευχαριστιών. Η μέση έκπτωση στα καταστήματα είναι 20% κατά την διάρκεια όλης αυτής της εβδομάδας. Η έκπτωση αυξάνεται σε 37 την μέρα των Ευχαριστιών, την Black Friday και το Σάββατο.

Οι διαδικτυακές πωλήσεις είναι οι καλύτερες την μέρα των Ευχαριστιών και όχι την Black Friday. Η μέση έκπτωση είναι 24%. Είναι η καλύτερη μέρα για να βρείτε διαδικτυακές εκπλήξεις για αθλητικά προϊόντα, υπολογιστές, ενδυμασία και βιντεοπαιχνίδια.

Αλλά η Black Friday είναι η καλύτερη μέρα για διαδικτυακές προσφορές σε τηλεοράσεις, τάμπλετ, συσκευές και κοσμήματα. Οι μέρες από των Ευχαριστιών μέχρι την Cyber Monday καταλαμβάνουν το 20% των εορταστικών διαδικτυακών αγορών. Χρησιμοποιήστε αυτά τα στατιστικά για να βρείτε τις καλύτερες προσφορές την Black Friday.

Επιπλέον, στις ΗΠΑ μην ξεχνάτε τις προσφορές που υπάρχουν την Cyber Monday. Είναι η καλύτερη μέρα για να ψωνίσετε από το διαδίκτυο έτσι ώστε να λάβετε το δέμα σας πριν τα Χριστούγεννα.

Την Black Friday στην Ελλάδα υπάρχει στροφή προς τις διαδικτυακές αγορές

Καταστήματα όπως το Best Buy και το Wal-Mart στις ΗΠΑ και την Ελλάδα τα Media Markt προσπαθούν να φέρουν τους αγοραστές στα καταστήματα τους την Black Friday. Αν και οι αγοραστές δεν θα εγκαταλείψουν ποτέ τα κτήρια των καταστημάτων, έχουν την απαίτηση να υπάρχει και η εναλλακτική των διαδικτυακών αγορών. Για να ανταγωνιστεί το Amazon, το Best Buy προσέφερε μερικά από τα πιο πολύ δημοφιλή προϊόντα στα καταστήματα τους σε αποκλειστικότητα. Το Wal-Mart είχε απόθεμα σε DVD, πυτζάμες και άλλα αντικείμενα που προτιμούν να αγοράζουν οι πελάτες στα καταστήματα. Επίσης, πάνω από το 75% των πιο δημοφιλών παιχνιδιών αγοράστηκαν από το walmart.com.

Τα περισσότερα καταστήματα πρέπει να κάνουν ότι καλύτερο μπορούν για να πείσουν τους αγοραστές να ντυθούν, να μπουν στο αυτοκίνητο τους και να πάνε στο κατάστημα για να αγοράσουν τα προϊόντα που θέλουν. Αυτό δεν το επιτυγχάνουν τις περισσότερες φορές με αποτέλεσμα, τα καταστήματα πιθανώς να μην χτίσουν καινούρια καταστήματα και αυτό θα πλήξει την αγορά ακινήτων, τα συνοικιακά εμπορικά κέντρα και την ανεργία.